25.8.12

Svartrockar-pyssel


När man nyss skaffat sig en symaskin och dessutom är mammaledig så finns det (om man har tur) tid över för att bli kreativ. Dessutom har man ju faktiskt någonstans att göra av alla små söta kläder, gosedjur och filtar som man vill sy. Här ovan är en bild på ett skelett man kan sy av ett par sockor. Själv har jag (såklart) inga vita sockor och kommer att sy det av vitt velourtyg i stället. Vi får se hur det blir.

Jag har även gjort ett par byxor åt lille Lä, samt mitt första lapptäcke någonsin (lagom stort nog för att ha i sittern):


Det jag vill säga med det här är väl att man inte direkt behöver vara ett geni med nål och tråd för att få ihop någonting. Jag är slarvig, lat, har dåligt tålamod och ingen blick för någonting som har med sömnad att göra, ändå tycker jag att jag lyckas göra ganska fina saker åt Lä. Bäst av allt är väl att jag har roligt under tiden också!

No comments:

Post a Comment