16.8.12

Jag har aldrig kunnat sy

Jag har aldrig kunnat sy, men jag har alltid önskat att jag kunnat sy. Jag har fått idéer och drömmar och funderingar på saker jag skulle göra om jag kunde sy, men jag har aldrig tagit itu med det. Jag hade väl helt enkelt gett upp.

Nu har förutsättningarna plötsligt ändrats. Om man syr kläder till en bebis så behöver man för det första inte oroa sig över att man förstör mycket tyg när man misslyckas, man måste inte lägga ut en förmögenhet på tyget i fråga från första början och om kläderna inte håller så spelar det ingen roll eftersom bebisen ändå växer ur dem på rekordtid.

Så, nu har jag skaffat en symaskin och Lille LÄ (han låter "LÄ LÄ LÄ" nä han skriker, så det blir härmed det namn han går under här på sidan) skall få en rosa pyjamas sydd av mitt gamla nattlinne med får på. Det är METAL.

No comments:

Post a Comment