10.8.12

Köttmetoden

 
Det finns ju, som vi alla vet, mycket vidskeplighet kring graviditet och barnafödsel. Självklart är det min plikt att sprida ännu en snutt vansinnig övertro till alla blivande mammor där ute. Så, förutom att ha sex, äta ananas och vandra baklänges kring en lada en torsdagsnatt för att sätta igång själva förlossningen så presenterar jag härmed KÖTTMETODEN.

Man måste helt enkelt äta mycket kött. Massor med kött. Jag åt massor med kött precis innan vattnet gick. En arbetskamrat till min man gjorde samma sak. Min syster åt kött dagen innan vattnet gick. Där ser ni! Det fungerar! Ät massor med kött!

P.S. Om det inte fungerar har du inte ätit tillräckligt mycket.

2 comments:

  1. Det är sådana som du som får mig att nästan vilja testa en sån där mammagrupp, hehe.
    Jag är också svartrockare som ska ha mitt första barn, och jag har redan svurit basebollsträ-böner över magtafsande och bajspratande, det var inte kul innan och det är inte kul nu heller.
    Underbar läsning :) Ska absolut testa köttdieten inför födseln.
    /M

    ReplyDelete
  2. Ja, det viktigaste är att gå på första mötet då andra vettigare föräldrar kanske gått dit i hopp om att få farhågor motbevisade.
    Lycka till med graviditeten och tack för komplimangerna!

    ReplyDelete