25.5.12

Babysitter-djungeln

Och ja, när jag pratar om att jag vill skaffa en babysitter så pratar jag alltså inte om en medelålders rysk dam som kan vakta ungen medan hon häver billiga kopior av explorer-vodka, utan en sådan där sittmojäng där man kan placera ungen så att den kan sitta och gunga lite fridfullt när man inte orkar bära den.

Och det är en djungel. En attans djungel. Hade ingen aning om hur svårt det skall vara att till ett vettigt pris hitta en dylik babysitter i mörkt tyg som dessutom är lite ställbar, men saknar de töntiga lyxfunktionerna.

Till töntiga lyxfunktioner som jag inte vet om jag skall skratta eller gråta åt hör följande:
Automatisk gungfunktion, vibrerande sittdynor, en mekaniskt snurrande mobil som blinkar i olika färger och spelar vaggvisor och mycket i den stilen.

Det finns faktiskt folk som skaffar sådant. Det är vansinne. Ge ungen en toarulle med tejp på sidorna och lite ris inuti hängande från ett snöre. Fungerar på katter, barn och i vissa fall även jag själv.

No comments:

Post a Comment