8.4.12

Moderna barnvagnar är monstrum

Har ni tänkt på att många moderna barnvagnar ser mer ut som stridsvagnar? De är gigantiska monstrum till för att utropa "ur vägen, annars kör jag över dig med Nisse född 2012". Det sista vet man för att det står på den fåniga registreringsskylten. Det första vet man för att de är veritabla monster som får riktiga monstertruckar att se ut som kaninungar.


Och den här idiotiska idén med att de skall ha pumpningsbara däck. Som om det vore bra att man kan få punka på barnvagnen, liksom.
Det är något läskigt med hur dessa moderna barnvagnar ser ut att äga världen. Det är något läskigt med att de kostar dubbelt så mycket mot vad jag tänker lägga på min första bil. De är kort och gott läskiga.

Jag har hittat en begagnad barnvagn från 80-talet, en sådan jag själv låg i. Den ser inte ut som ett monster. Den ser rätt och slätt ut som en barnvagn. Dessutom är den till ett vettigt pris och fullt öppen för modifieringar efter eget tycke och smak. Hjulen behöver inte pumpas. Den är perfekt.

No comments:

Post a Comment