2.4.12

Inte tillräckligt dum i huvudet

Jag önskar att jag var bara lite mer dum i huvudet. Bara lite mer. För just nu så är jag en gnutta dum i huvudet, men bara tillräckligt för att skolarbetet och hushållsarbetet skall bli lidande, fast inte nog för att det känns som en giltig orsak.

Jag är liksom dum i huvudet nog för att inte fungera fullt ut, men tillräckligt fungerande för att veta att jag borde kunna klara det. För det finns ju inga vetenskapliga belägg för att man blir dum i huvudet av att vara gravid. Inte som jag har kunnat hitta någon information om i alla fall.

Det är svårt att koncentrera sig, även på saker som jag tycker är roliga och så har det varit sedan graviditetens början praktiskt taget. Humöret har blivit jämnare när hormonerna slutade hoppa omkring, men hjärnan verkar bara bli trögare. Det är grymt frustrerande.

Som nu. Nu borde jag egentligen plugga, men jag försökte med det för ett tag sedan. Jag läste samma mening fem gånger utan att förstå vad jag läste, sedan försökte jag skriva något, men fastnade i någon helt annan tankegång. Det är hopplöst att följa med i hjärnans krumbukter just nu.

Kanske blir det bättre om jag lyckas öka mina järnvärden något. Jag får gå och käka blodpudding helt enkelt...

...Eller bli vampyr. Var är Lestat de Lioncourt när man verkligen behöver honom?

No comments:

Post a Comment