28.3.12

Det där med bajs

Ett tag innan graviditeten. Min man hade tillbringat förmiddagen med att torka upp äckel från vår dåvarande hund som hade fått magsjuka, rännskita och senildemens. Denna session avrundades med att plocka upp kattbajs som en av våra katter placerat på golvet för att visa att han minsann inte tänkte stå ut med att hunden fick ALL uppmärksamhet i vårt hem.

Min man pratade sedan med en god vän till honom som var ganska nybliven småbarnspappa. Denne tyckte att jag och min man skulle skaffa barn, men var inte så bra på att reklamföra det.

"Du har ingen ANING om hur mycket ditt liv helt plötsligt kommer att cirkulera kring bajs!" meddelade vännen med den trötta tonen som många småbarnsföräldrar har.

Min man kände sig lite luttrad och valde att inte kommentera saken.

No comments:

Post a Comment