6.3.12

En banjoinspirerad upplevelse

En sak som tydligen "alla" varit med om, i alla fall i den där gruppen jag var på häromdagen är att folk tittar på deras magform och hur mycket de spytt och hur de mått och därmed siar om huruvida de kommer att föda en flicka eller en pojke. "Magen har den formen, det blir en pojke" och "Jaha, du kräktes mycket i början, då blir det en flicka."
Jag har inte varit med om något av detta. Det som oroar mig lite är att min grupp tycks alltså vara full med folk som umgås med banjo-schamaner som bor i utbrända bilvrak i skogen och spår i inälvor.

Och när jag tycker det, då är det illa. Häromdagen berättade jag just för en vän att jag och pappa brukade roa oss under min uppväxt med att skjuta stallråttor från lastbilsflaket.

Så alltså, ett steg värre än det. Oj. Oj. Jag vet inte om jag går tillbaka till de där mötena igen.

1 comment:

  1. Sådant sa folk till mig också. Alla sa att det skulle bli en pojke. Alla utom jag. Tänk vad förvånade de måste blivit!

    ReplyDelete