31.5.13

Öppna förskolan

Precis som jag lovat mig själv så utmanade jag mina rädslor och drog till öppna förskolan. Yetin fick sin vilja igenom, så i stället för min "School-shooting-tröja" hade jag på mig ett nyförvärv i form av en svart tröja med texten "Fuck you, I have enough friends".

Ironiskt nog var det fint väder just den dagen, så det var ingen där utöver de som har hand om stället.

Lä rände runt och kastade saker för glatta livet, helt befriad från det tilltänkta umgänget. Själv fick jag kaffe och fick leka tjugo frågor. De tjatade också om sångstunden, alltså verkligen. Den nämndes var tredje minut i samband med "Du MÅSTE komma!" och en näst intill fanatisk blick.

Men nej, någonstans måste man dra sin gräns. Alldeles innan sångstunden drar jag min.

Jag hade tänkt skriva mer här, men Lä skrattar i ett närbeläget rum. Det innebär att han håller på att ha sönder något, så jag måste rusa dit.

Över och ut.

No comments:

Post a Comment