25.11.12

Några viktiga jämförelser

Nu när jag varit med i föräldrasekten i snart ett halvår tänkte jag att jag skulle göra några viktiga jämförelser.

  1. Bebisar är som hundar. Små, efterblivna hundar som bär blöja och inte kan äta själva.
  2. Katter är som bebisar. De sover lite överallt och är jättesöta till och med när de kissat på skötbordet.
  3. Bebisar är som makar. De sover och sover och gillar att sitta framför TV:n. Lä är dock inte riktigt som min make eftersom Läs matlagning än så länge lämnar jävligt mycket övrigt att önska. Lä drar dessutom inte in lika mycket pengar varje månad. Undra vid vilken ålder de kan börja utföra barnarbete åt mindre nogräknade fabriker?
  4. Hundar är som bebisar. Små, smarta bebisar som inte badat på många veckor och kanske rullats i äckligt smuts.
  5. Att ha bebisar är precis som att spela The Sims 1. Exakt faktiskt. De skriker när de vill något och då går man igenom felsökningsschemat (kolla blöja, sjunga för, mata) och om det inte fungerar så kör man det en gång till. Konstigt nog så blev inte Lä en sjuåring på en vecka. Jag blev lite besviken faktiskt, jag som tyckte att The Sims hade fungerat så bra som handbok.

No comments:

Post a Comment