18.11.12

Lassie är död

Jag har kommit på en bra visa att sjunga för Lä som han faktiskt också gillar utöver Kalle Kamel. Min man är inte så förtjust i den visan, men det är bara för att han är en mes.

Det finns nämligen en visa som går något i stil med:

"Vår tupp är död, vår tupp är död
den kan inte sjunga koko-ri koko-ra
ko-ko-ko-ko-ko-ko-ko-ko-ri koko-ra"

Den blev hemskt trist efter ett tag och jag adderade några verser:

"Lassie är död, Lassie är död.
Hon kan inte rädda Timmy uti nån brunn
inte inte rädda Timmy uti nån brunn

Flipper är död, Flipper är död.
Han kan inte simma hit och dit, hit och dit
inte inte simma någonstans någonstans

Pongo är död, Pongo är död
Han blev till slut till en ny väska åt mor
till en, till en, till en, till en väska åt mor."

Innan Lä är gammal nog att förstå texten måste jag nog ta och skaffa mig en dalmatiner-mönstrad väska också, bara för sakens skull.

Yetin är oroad att detta kan komma att förstöra vår son. Jag tror snarare att det kommer erbjuda intressanta tillfällen när någon liten unge gråter för att dennes katt har sprungit bort och Lä då kommer tultande med en djävulsk glimt och börjar sjunga:

"Din katt e dö, din katt e dö..."

1 comment:

  1. Det är härligt att läsa din blogg! Jag känner igen mig i det du skriver och får mig ofta ett stort gott skratt av ditt perspektiv på livet. Härligt att läsa helt enkelt! En härlig brud med stor intelligens och som kan skrivandets konst! Tack för att du ofta förgyller min dag!

    ReplyDelete