6.1.13

"Slut shaming"

Det pågår ganska massiva kampanjer mot "slut shaming" på nätet just nu. Det handlar alltså om att man inte skall hålla på att gnälla och kalla kvinnor för slampor bara för att de gillar att ha sex. Att det inte är något fel i att bejaka sin sexualitet, eller hålla på sig, eller vad man nu känner för. Det är ju nämligen personligt och ingenting som andra har att göra med.

En vän skrev om det och bad alla föräldrar att prata med sina barn om saken. Sagt och gjort.

Jag satte mig ned med Lä och berättade att flickor ibland gillar att pussa folk och att de får pussa hur många som helst om de vill utan att det är något fel.
Lä betraktade mig allvarligt en längre stund innan han med djup inlevelse svarade "DA!"

Det är ju bra att han förstod, men en sak oroar mig lite:
Varför pratar min bebis ryska?

1 comment: